All Categories
Featured
Om Novastop Oil een optimale en lange werking te geven, is het best de toediening te doen bij verse olie. Auto Inkoop. Het is belangrijk dat er nadien een goede circulatie is en dat de olie op temperatuur komt zodat het product optimaal kan inwerken (jeroen van den berg autohandelaar). Novaflush Engine Het is pas als je het carter van een motor verwijdert dat je ten volle beseft welke vervuiling zich in het oliecircuit van een motor kan opstapelen
Dat kan door de verbranding van de deeltjes mogelijk te maken bij 400° Celsius in plaats van bij 600° Celsius. jeroen van den berg autohandelaar. Met pistool Het toedienen van de Novaflush DPF One en Novaflush DPF Two gebeurt op een bijzondere manier, meer concreet met een pistool (Novaflush DPF pistool) dat op perslucht werkt met een minimum druk van 5 bar
Twee daarvan zijn kegelvormige verstuivers en de derde is een metalen sonde - jeroen van den berg autohandelaar. Als er rechtstreekse toegang mogelijk is tot de DPF sen-soren, dan wordt de metalen sonde gebruikt om daarmee de vloeistof rechtstreeks in de DPF te verstuiven via één van de sensoropeningen aan de voorzijde van de DPF en uiteraard na het verwijderen van deze sensor
Bij Novatech International raden ze aan om het behandelde voertuig in een goed verluchte ruimte of zelfs liefst buiten te plaatsen. jeroen van den berg autohandelaar. De toediening gebeurt als de motor af staat maar wel al een normale bedrijfstemperatuur heeft bereikt. In de praktijk Bij het gebruik van zowel de metalen sonde als een conische verstuiver wordt het product gedurende ongeveer 1min toegediend
Als voor het toedienen van Novaflush DPF ONE een sensor op de DPF werd verwijderd, moet die eerst weer gemonteerd worden voor de Novaflush DPF TWO behandeling wordt gestart - jeroen van den berg autohandelaar. Na het hele proces wordt de motor afgezet en de luchtleiding weer aan de verschildruksensor gezet. Voor montage is het goed om met perslucht de luchtleiding uit te blazen om te voorkomen dat de verschildruksensor foutieve waarden zou doorgeven aan het motormanagement
Aanvullend is een testrit van 20 minuten aangeraden waarbij zoveel mogelijk een toerental van 2500 tr/min wordt aangehouden. Meteen is duidelijk dat bij het aanbrengen van Novaflush DPF One en Novaflush DPF Two enige gewenning nodig is. Precies daarom is een demonstratie door iemand van Novatech aan te raden, zodat zeker niets over het hoofd wordt gezien.
Deze pionier was één van de eerste bedrijven die oplossingen kon aanbieden voor de interne vervuiling van motoren en brandstofsystemen. Het probleem van die vervuiling is actueler dan ooit en neemt nieuwe vormen aan die samengaan met de evolutie van de motoren - jeroen van den berg autohandelaar. De lange intervalperiodes tussen de oliewissels, het downsizen van motoren en de nabehandeling van de emissies zijn maar enkele zaken die aan de basis liggen van nieuwe uitdagingen
Na verloop van tijd ontstaan er mogelijks lakafzettingen en sludge in de motor en raken vitale onderdelen bij de smering van de motor vervuild. De vervuiling hoopt zich op in het carter en kan de oliezeef en de oliekanaaltjes verstoppen en daardoor de circulatie van de olie in het gedrang brengen.
Olieschraapveren kunnen 100% verstopt raken (zie foto “Olieschraapveer 100% dicht”). jeroen van den berg autohandelaar. Vandaar dat er, mits de motor mechanisch in orde en de oliekwaliteit goed is, 150 kilometer gereden mag worden met Forté Motor Flush toegevoegd aan de motorolie om de olieschraapveren te reinigen en het olieverbruik terug te dringen. Bij Forté raden ze aan om de motor regelmatig te flushen
Test op een BMW 530d Zuigerveren die hun flexibiliteit verliezen of komen vast te zitten veroorzaken niet enkel een slechte smering, maar kunnen ook aanleiding geven tot vroegtijdige slijtage en olieverbruik. Dat olieverbruik op zijn beurt zorgt voor minder goede emissies en kunnen bij een diesel de roetfilter sneller vervuilen.
Zowel voor als na het flushen werd een deeltjesmeting uitgevoerd. Na het flushen van de motor werd aansluitend 250 kilometer gereden - jeroen van den berg autohandelaar. De twee metingen gebeurden onder gelijke omstandigheden wat betreft motor- en olietemperatuur en telkens bij een stationair motortoeren-tal. Voor het flushen werden 436,7 duizend deeltjes per cm3 gemeten. Na het flushen waren dat er nog 82,7 duizend/cm3
000.000 deeltjes/cm3 gaan worden. Die fikse vermindering komt zowel door het terugdringen van mogelijks olieverbruik als het verbeteren van de com-pressie en bijgevolg de verbranding. Bij het flushen werd Forté Motor Flush gebruikt - jeroen van den berg autohandelaar. Bij Forté raden ze aan om na het flushen en bij nieuwe olie ‘Forté Top End Treatment’ toe te voegen
Het flushen van de motor en het preventief behandelen, hebben volgens Forté meer dan ooit zin, niet in het minst door de lange intervalperiodes tussen de oliewissels. jeroen van den berg autohandelaar. Tegelijk wijzen ze er bij Forté op dat het belangrijk is de juiste motorolie, zoals voorgeschreven door de fabrikant, te gebruiken (Wij Kopen Uw Auto). Die gepaste olie is belangrijker dan in het verleden, omdat elke motor zijn specifieke eigenschappen heeft
Ook verbrandingsmotoren die bij een hybride auto worden gebruikt hebben specifiek eisen. LSPI Een fenomeen dat steeds meer optreedt, is LSPI. Deze afkorting staat voor ‘Low Speed Pre Ignition’. LSPI is een ongewenste en ongecontroleerde verbranding die niette verwarren is met pingelen. jeroen van den berg autohandelaar. LSPI is een ongewenst fenomeen omdat de verbranding ontstaat nog tijdens de compressieslag, op het moment dat de zuiger onderweg is naar zijn bovenste dode punt
Er wordt gestreefd om met deze kleine motoren het koppel bij lage toeren op te voeren. Dat is om de combinatie met een versnellingsbak met veel overbrengingen mogelijk te maken. Bij een manuele versnellingsbak wordt dan veelal gekozen voor een zesbak, waarbij de hoogste versnellingen een lange overbrenging hebben. Als alternatief wordt gekozen voor een automa-Interne vervuiling kan aanleiding geven tot een verstopte oliezeef.
Minstens even belangrijk is dat de juiste door de fabrikant voorgeschreven motorolie wordt gebruikt en eventueel aangevuld met Forté Top End Treatment om de lakafzettingen te voorkomen en de hechting van de smeerfilm op de cilinderwanden te verbeteren - jeroen van den berg autohandelaar. Om de verbrandingskamer vrij te houden van kooldeeltjes, moet de motorolie in staat zijn het vuil van de cilinderwand te verwijderen
Forté maakt er een punt van altijd bereikbaar te zijn en voorziet een ‘vraag en antwoord’ via een chat op de site - jeroen van den berg autohandelaar. Raad en advies Forté heeft een uitgebreid gamma met additieven die elk een bijzondere werking hebben (jeroen van den berg autohandelaar). Net daarom vinden, Brandstofsysteem- en injectorreiniging voor diesels30 Info GARAGEFortéBOBINESMeer dan 700 sku‘s beschikbaar, Het aanbod omvat alle soorten bobines95% dekking van de Europese markt• De bobines hebben verschillende belangrijke transformaties ondergaan om zich aan te passen aan de voortdurende veranderingen op het gebied van motorprestaties, brandstofverbruik en milieuverontreiniging
Latest Posts
Opkoper Auto Export
Kinesist Gent Centrum
Sloopauto Verkopen? Wij Kopen Sloopauto's In! Hoge ...